Son Dakika Reklamları


Bu aralar televizyon reklamlarında enteresan bir trend ortaya çıkmaya başladı. Bu reklamlar ekranın sol ve sağ tarafında büyük puntolarla "son dakika" şeklinde verilmeye başlandı. Bilindiği üzere ülkemizde hergün heyecanlı ve bol atraksiyonlu olaylar yaşanmakta ve gündem sürekli bir şekilde değişmekte. Bu olayların veriliş şeklinden etkilenen reklam şirketleri, artık pekçok reklamı bir son dakika haber edasıyla yayınlatmaya başladı. Gözüme çarpan reklamlar Aksigorta reklamı, Garanti bankasının çakma Obama reklamı. Bu reklamları kendime göre değerlendirdiğimde, bu tip reklamları hiç bir şekilde başarılı bulmuyorum. Çünkü reklamda bir aldatıcılık hissi uyanıyor bende. Reklam ilk başda inanılmaz bir şekilde dikkatimi televizyon ekranına çekiyor. Televizyon ekranına baktığımda ilk önce önemli bir haber olduğunu düşünüyorum. Fakat olayın daha sonra bir haber değilde bir reklam olduğunu algıladığımda, insanı sinir eden hatta ne saçma reklammış dedirttiği çok oluyor. Birde buna ek olarak reklamın sonuna geldiğinizde, son dakika haberi değilmiş, sadece reklammış dediğinizde kendinizi aldatılmış gibi hissedebiliyorsunuz. Özellikle bu reklamları bankaların yapmasıda ayrı bir enteresan olay. İnsanların güvenle yaklaşması gerektiği bu yerlerin böyle saçma reklamlar yapması oldukça düşündürücü. Eğer banka gibi ciddi kuruluşlar diyorsa ki reklamın iyisi kötüsü olmaz önemli olan insanların dikkatini çekmek, işte bu noktada oldukça yanılıyorlar bence. Pekçok insanın bu tip reklamları izlediğinde verdiği tepki oldukça negatif ve hatta alay edici. Bence banka gibi ciddi kuruluşlar bu tip reklamlardan vazgeçmeli ve daha ciddi reklamlar yapmalı.

0 yorum: