D-Smart ve Pazarlama Stratejisi!!

Bu yazımda tv sektörünü gözlemleyerek bu sektör hakkında aklıma gelen birkaç şeyi paylaşmak istedim. Bilindiği üzere ülkemizde 2 tane dijital platform bulunmaktadır. Bunlardan bir tanesi Digitürk diğeri ise sektöre yeni gelen D-Smart. Sektöre yeni girmesinden dolayı D-Smart ın pazarlama stratejisini gözlemlemeye çalıştım ve ne kadar büyük hatalar yaptığını tespit ettim. Bu hatalardan en büyüğü ile başlayalım.
Bilindiği üzere Şampiyonlar ligi, UEFA kupası gibi maçları yayınlama hakkı doğan medya grubuna ait. Bu gruba ait kanallar herkesin bildiği üzere Startv ve Kanal D. D-Smart olmadan önce şampiyonlar ligi maçları ve UEFA kupası maçları Startv de ve kanal D de şifresiz olarak yayınlanmaktaydı. Nezamanki D-Smart ortaya çıktı bu maçlar şifreli kanallarda toplanmaya başlandı.Örneğin şampiyonlar ligi maçlarını Startv vermekte ve bu maçları sadece kabloluTV aboneleri, Digitürk aboneleri ve D-Smart aboneleri izleyebilmektedir. Yani bu karşılaşmaları normal uydu alıcısına sahip olan aboneler izleyememektedir. D-Smarttan önce herkes bu maçları şifresiz bir şekilde izleyebiliyordu. Fakat şuanda normal uydu alıcısına sahip insanlar bu maçları izleyemiyor. Startv normalde şifresiz yayın yapmaktadır fakat şampiyonlar ligi maçı sırasında ansızın kanala şifre girmeleri pekçok izleyiciyi çileden çıkartır hale getirmiştir. Hatta Türksat uydusu üstünde bir yabancı kanalda şampiyonlar ligi maçlarını yayınlanmakta fakat doğan yayın grubu bu yabancı kanalın sinyal seviyesiyle oynamakta ve normal uydu alıcısına sahip tüketicilere bu maçları seyretmemeye çalışmaktadır. Bu durumları yapmasından dolayı pekçok tüketici D-Smarttan nefret etmektedir.
Sırf birkaç uydu alıcısı satmak için yaptığı bu numaralar tüketicileri olumsuz bir şekilde etkilemektedir. Örneğin Digitürk de buna benzer bir kaç numara denemiştir. Ligtv pekçok blogger sitesinde internet üstünden yayınlanmaktaydı. Hatırladığım kadarıyla Digitürk mahkemeye başvurarak blogg sitelerini kapattırmıştı. Fakat Digitürkün bilinçli aboneleri bu duruma itiraz ederek, digitürk ün bu saçma haraketini engellemiş oldu.
Konuyu özetlersek, D-Smart ın sadece müşteri kazanmak için şifresiz bir kanalı maç esnasında şifrelemesi, yeni müşteriler kazanmasını olumsuz bir şekilde etkilemiş ve marka hakkında pekçok olumsuz fikirlere neden olmuştur. Bütün bir yıl boyunca böyle bir uygulama yapıp, geçen haftaki şampiyonlar ligi maçında tekrar şifreyi kaldırması varolan müşterilerini oldukça kızdırmış ve bu müşterilerini de kaybetmeye başlamasına neden olmuştur. D-Smart bu kafayla devam ederse sektörde daha çok zor duruma düşeceğe benziyor.

0 yorum: