OUTLET FURYASI!!

Hergeçen gün artan sayısıyla outlet mağazaları özellikle tekstil sektöründe dikkat çekiyor. Birçok ünlü marka ürünlerini düşük fiyatlarla müşterilere sunma fırsatı buluyor. Firmalar sezonu geçmiş ürünlerini uygun fiyatlara satıp stoklarını azaltıyorlar. Böyelikle firmalar stok ve depo maaliyetlerini de azaltmış oluyorlar. Aslında bakıldığında hem tüketiceler hemde firmalar mutlu.



Türkiye'de son 5 yıla bakıldığında, alışveriş merkezlerine 10 milyar doların üzerinde bir yatırım yapıldığı ve alışveriş merkezi sayısının da 200'ün üzerine çıktığı görülüyor.Yatırımlar her geçengün artıyor. Bir çok alışveriş mağazası, boyner gibi, yatırımlarını bu alana kaydırıyor.



Türkiye toplam kiralanabilir alanı 382 bin 781 metrekareyle 19 adet outlet alışveriş merkezi ile Avrupa’da 2. Sırada yer alıyor. Örneğin mudo, mağzalarının 3’te biri kadar outlet mağzasına sahip.



Outlet mağazalarının giderek şehir içine kaydığı net bir şekilde görülmekte. Sadece rekabeti artırmakla kalmayıp, markanın kendi imajına da çoğu zaman zarar verdiğini düşünüyorum. Var olan müşteri potansiyelini kaybedebiliyor. İnsanlar bir ay sonra düşüceğini bilerek körü körüne o ürünü satın almak istemiyorlar.Müşteri alım gücüne sahip olduğu halde enayi yerine konmak istemiyor. Mangonun ve mudonun sezon ürünlerini aynı sezon içinde outlettede düşük fiyata satması, bu aralar çok sık rastlanan bir olay.Önce bindirim sonra indirim yöntemi uygulanıyor .



Tüketici olarak outlet mağazacılığı bazen işime yarasa da alış veriş mağazaları açısından bakıldığında, rekabet faktöründen dolayı outlet mağazalarının şehir dışında kalmaları gerektiğini düşünüyorum.

0 yorum: