AMBALAJIN ÖTESİNDE...

Ürünün satışında ambalajın yönü çok büyük. Görsellik ürünü alırken verirlen kararı büyük ölçüde etkiler.


Ürünün ambalajı değiştiğinde ne düşünürsünüz ??
Genelde bende bu yenilenme hep olumlu çağrışımlar yapar. Eminim sizde de öledir. Genelde ürünün yenilendiğini, kalitesinin arttığını düşünürüm. Yepyeni bir ambalaj herşeyiyle yeniymiş imajı verir. Türk insanlarının da, çok fazla yeniliğe kapalı olduğunu düşünmüyorum. İlk etapta, bir çoğumuz deneme ihtiyacı duyarız. İlk yenilenmede ,kampanyalarla ve reklamlarla desteklemek, insanları o ürünü denemek için teşvik etmeye yardımcı olur .

Mor inek adlı pazarlamyla ilgili güzel bir kitapta Dutch Boy boya firmasının sadece ambalaj değişikliğiyle, satışlarını muazzam bir şekilde katladığını okumuştum. Firma büyük ebatlarda satılan boya kaplarını daha taşınabilir "ergonomik "boyuta çevirerek farklılık yaratmış, kolaylık sağlamış ve böylece satışlarını artırmış. Türkiyedeki örneklerden birkaçı ise, dimes meyve suları, filiz makarna , cheetos, arko krem.

Ambalajda kullanılan renkler fareketmesekte bizi etkiliyor. Süt ürünlerinde beyaz, su şişelerinde mavi, sarı rengin ise makarnalarda çok yaygın kullanıldığını düşünüyorum. Markete gittiğinizde raflardaki ürünlerin ambalaj renklerine dikkat edersiniz sarı, kırmızı, mavi ve yeşil rengin daha çok kullanıldığını görüceksiniz. Ürünün ne olduğu, hedef kitlesi ambalajda renk seçiminde çok önemlidir.Çocukalara yönelik ürünlerin renkli olduğu bariz ortada. Yetişkinlerde, güzel bir tasarımdan,dizayndan, ergonomik olmasından oldukça etkilenirler. Biraz maaliyeti artırsada güzel bir ambalajın etkisi büyük. Küçük değişiklerler, büyük katkılar ve marka farkındalığı sağlayabilir. Zaten zamanla değişen (demografik , çevre vs) koşullardan dolayı firmalar, ambalaj değişikliğine gitmek zorunda kalırlar .Firmalar yenilemeyi düşünmeselerde, müşterinin ihtiyaç beklentisini karşılmak adına yenilemeye de gidebilirler.

0 yorum: