Apple vs PC

Konuyu teknik olarak ele almamız gerekirse intel sonrasi macintosh'larin pc'lerden hic bir farki kalmadi diyebiliriz. hatta bakildigi zaman "apple pc" lafini bir çok yerde göreceksiniz. Esas fark isletim sisteminde ortaya cikiyor. Mac OS X gercekten bilgisayarla hic alakasi olmamis bir insan icin kullanmasi ve kesfetmesi cok daha kolay bir isletim sistemi. problemsiz ve temiz. bunun da temeli apple'in işlevselliği basitligin içerisinde sunmasına dayanıyor. Ben de bir PC kullanicisiyim ama sunu cok rahat söyleyebilirim ki mac os, windows'a gore cok daha basit, hızlı vekullanışlı bir işletim sistemi. cok daha sorunsuz , ayaklari yere basan ve yenilikçi bir altyapinin eseri. Donanım konusunda ise bilindigi üzere apple'lar donanim+isletim sistemidir, yani kapalı bir dünyadır. Sadece apple uyumlu parcaları kullanabilirsiniz. her ne kadar apple 'kapali bilgisayarlar' sattığı nedeniyle eleştirilse de bunun büyük bir avantajı şudur ki: stabilite. windows milyonlarca donanimi desteklediginden çok zor bir iş yapıyor ve bu gerçekten büyük bir başarı. ,ama bunun da getirdiği bir takım problemler var; donanım farklılığı, driver problemleri her zaman Windows'un stabil bi işletim sistemi olması konusunda bir engel teşkil etmektedir. Ayrıca Apple dünyanın en iyi endüstriyel tasarım ürünlerine sahip az sayıdaki firmalardan biridir, tasarım konusuna büyük yatırımlar yapmakta ve kendini bu yolla pazarlamaktadır. Windows ise sadece bir işletim sistemi ve nerdeyse her bilgisayarda kullanılabiliyor. Zaten bu iki firmanın tarihine bakılacak olursa hep bir adım önde olan Apple olmuştur, Window hep arkadan takip etmiştir.Şunu da belirtmek isterim ki Apple'ı Apple yapan steve steve jobs'tur, Apple'ın yğksek sıçramalar yaptığı dönemlerde hep steve jobs yönetimdeydi , onunolmadığı dönemlerde ise firma iflasın eşiğine gelmiş,ama döndüğündeyse firma en büyük sıçraması yaptı ve 2000 sonrası Apple , microsoft ve diğer markalar için tehlikel olmaya başladı. Özetlemek gerekirse Apple tasarım ve iyi pazarlama stratejisinin bi ürünüdür, Kapitalist sistemde paranın çokta değeri yoktur, insanlar almak istedikleri bir şeyi fiyatına bakmaksızın alırlar.Ticarette en önemli şey malını satmaktır ve Apple'da bunu çok iyi yapıyor.

2 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Bu yazının başı nerede?

secular dedi ki...

bir kere apple'ın verdiği hizmet çok kaliteli. müşterisini yolda bırakmıyor ilgileniyor. premium reseller mağazaları var. özellikle de Lydia bu konuda çok tecrübeli. eğitimleri indirimleri garantileri size her zaman destek oluyor.