Promosyon etkili olduğu kadar tehlikelidir!!

Bu aralar bu blog sayesinde etrafımı çok dikkatli bir şekilde gözlemler oldum. Yine bu gözlemlediğim olaylar içinde yine enteresan bir olayı paylaşmak isterim.
Gözlemlerime göre enbüyük rekabeti şehirler arası otobüs firmaları yaşamakta. Rekabet büyük olduğundan dolayı firmalar enteresan promosyon stratejileri geliştirmeye başlamış. Örneğin Kamil Koç belirli koltuk numaraları için 4 YTL ye yolcu taşımaya başlamış. Bir diğer firma Nilüfer turizm internetten bilet aldığımız taktirde 5 YTL lik bir indirim sağlıyor ve ayrıca internetten bilet aldığımız için 3.5 YTL lik artı puan veriyor. Bir diğer firma Varan turizm, genelde diğer firmalara göre bilet fiyatları oldukça yüksek olmasına rağmen bu aralar fiyatlarını oldukça düşürmüş. Bu firmaların sayısını daha da çoğaltabiliriz.
Herneyse benim hikayem Nilüfer turizmle ilgili oldu. Ankaralı olduğumdan dolayı belli periyotlarla Ankaraya gidip geliyorum. Bilgisayarla fazla haşır neşir olduğum için genelde biletimi internetten satın alıyorum. Nilüfer Turizm de bana göre oldukça başarılı bir promosyon stratejisi geliştirmişti. İnternetten biletimi satın aldığım için 5YTL daha ucuza bilet satın alabiliyor, üstüne de 3.5 ytl artı bilet puanı toplayabiliyordum. Bu artı bilet olayıda oldukça mantıklı. Yaklaşık 10 sefer yaptığın takdirde 30ytl gibi bir puan birikiyor ve bu 10 seferden sonra o bilet bedavaya denk geliyordu. Tabi bende öğrenci adam olduğum için o 10 seferi oldukça rahat bir şekilde tamamladım. Geçenlerde yine bir Ankaraya gitme mevzusu oldu. 10 seferide doldurdum ya, aklımda bedavaya Ankaraya gitmek var. Neyse yine Nilüferin siteye girdim bedava biletimi satın almaya çalışıyorum. Fakat öyle bir promosyon bilet satışı internette yok. Üstüne bide artı puanlarla ilgili bir bilgi de yok. Neyse dayanamayıp Nilüfer turizme bir mail attım. Ertesi gün attığım mailin cevabı geldi. Promosyon biletini yanlızca hareket noktalarından ve otogarlardan satın alabiliyormuşuz. Bu olay bana oldukça saçma geldi. Çünkü Nilüfer turizmin hareket noktası bornovada bulunuyor. Oraya bilet almak için gitmek imkansız gibi birşey. Hadi gittin diyelim, şehir merkezine dönmen mümkün değil. Bana göre madem biz bu biletleri internetten satın alıyoruz, promosyon biletimizide rahatlıkla internetten satın alabilmeliyiz(müşteri memnuniyeti açısından). Bir diğer promosyon hadisesi daha var. Yine Nilüfer turizm "gidiş sizden dönüş bizden" adında bir kampanya yapmış. Kulağa oldukça hoş geliyor. Neyse araştırdım gittim sordum. Bundada olay şöyleymiş. Salı, çarşamba, perşembe günlerinde gidiş yaparsan dönüş bedavaymış ve birde belli koltuk numaraları için geçerliymiş. Bu uygulama da sadece hareket noktalarından bilet aldığımız takdirde geçerli oluyormuş. Yani yazaneden veya internetten satın alamıyormuşuz. Yaw kardeşim promosyonlar uyguluyorsun, bırakta insanlar rahat rahat hareket etsin. Zaten pek çok sınırlamalar getirmişsin. Koltuk adedini sınırlamışsın. Belli günlerde kampanyayı yapmışsın. Eyvallah haklı olabilirsin. Ama bırakta biletimi istediğim noktadan satın alayım. Bu detaylar küçük olabilir. Fakat ben bir müşteri olarak bu firmadan soğudum. Keşke böyle promosyon stratejileri yapmasaydı. Eminimki bu olaylar olmasaydı, benim aklımda bu firma çok daha sevimli bir şekilde kalacakdı.

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

İşte buna kaş yaparken göz çıkarmak diyoruz :)