Markalaşamama

Amerikalılar, İngilizler, Japonlar,Almanlar, Koreliler ya da artık Hindistanlılar bile küresel boyutta markalaşmada büyük adım atmış ve halen atmakta olan belli başlı ülkelerden bazıları. 70 milyonluk koca Türkiye’mizde neden halen gerçek anlamda küresel bir marka yok?

Küreselleşmeyle beraber artık bir çok markayı dünyanın neresinde olursak olalım görebiliyor,satın alabiliyoruz. İnternet gibi iletişim teknolojilerinin küreselleşmeyi hızlandırması ve uluslararası alandaki engellerin küreselleşmeyle beraber azalmasıyla, küçük markalarda artık hızlı bir şekilde büyüyebilmekte ve dünyaya açılmaktadır. Dışarıdan ülkemize gelip başarı yakalamış yüzlerce marka sayabilirim, peki ya biz Türklerin yaratmış olduğu, dışarıda başarılı olmuş, küresel markalar (BOSCH,Nike,Adidas, Coca-Cola, Microsoft, Sony, vs.) neler!

Uluslararası alanda tanınmış küresel bir markamız yok ama bu bizim markalaşmayı bilmediğimiz ya da uygulayamadığımız anlamına gelmiyor. Eğer yurt içindeki markalarımıza bakarsak; markalaşmayı bilen bir çok sağlam şirket görebiliriz. Mavi Jeans, Vakko, Turkcell ya da ne biliyim Arçelik bu yüzlerce markadan bazıları ve hepside gerek hizmetleri, gerek reklamları ve gerekse de kaliteli ürünleri ve sunduğu servisleriyle küresel marka olabilecek bir potansiyele sahip.

Peki neden Türkiye halen gerçek anlamda küreselleşmiş bir markaya sahip değil? Sanırım bu soruya verilecek onlarca cevaptan bir tanesi, Türkiye’nin yıllardır Avrupa ve Amerika’nın ünlü markalarına fason üretim yapması.

Umarım yakın gelecekte Türkiye kendi kaliteli üretim gücünü değerlendirmeyi bilir ve dışarıdaki markaları güçlendirmektense, kendi küresel markalarıyla dünyaya meydan okur.

0 yorum: