Teknik Servisler Müşteriyi Herzaman Süründürür mü?

Başıma gelen enteresan bir hikayeyi sizlerle burdan paylaşmak isterim. Yaklaşık 2 yıl önce MSI marka bir notebook satın aldım. MSI markası Türkiye pazarında pek tanınmış bir marka değildir. Fakat uygulamış olduğu fiyatlandırma stratejisi ile beraber Türkiye pazarına hızla girmektedir. MSI genellikle Türkiye pazarında, bir notebook markası ve özellikle iyi bir anakart markası olarak tanınmaktadır. MSI hakkında bu kadar bilgi verdikten sonra başıma gelen entersan olayı artık anlatayım. 2 yıl önce almış olduğum notebook, benim bütün beklentilerimi sonuna kadar karşılamaktaydı. Hani sürekli pazarlama derslerinde konuşulur ya müşteri memnuniyeti, işte ben o müşteri memnuniyeti olayını sonuna kadar yaşamaktaydım. Fakat her elektronik cihazın başına gelebileceği gibi notebook bir gün ansızın bozuluverdi. İlk günler bu durumu gayet normal bir şekilde karşılayarak, MSI’ın teknik servisini araştırmaya başladım. İnternetteki araştırmalarımdan sonra MSI’ın teknik servisini buldum. Bu teknik servisi arayarak durumumu bir anlatayım dedim. Enteresandır ki ne zaman teknik servisi arasam bir türlü cevap vermiyordu. 2. veya 3. arayışımdan sonra telefona biri zorla bakıyordu. Neyse durumumu anlattım ve notebook u kargo ile yollamamı söylediler. Anlaşmalı olduğu kargo firması ile notebook u İstanbula yolladım. Bu arada MSI’ın yalnızca anlaşmalı olduğu tek bir teknik servis noktası varmış. Bu durum ilk başlarda bana oldukça garip geldi. Fakat diğer ünlü markalarıda araştırdığımda onlarında tek bir teknik servis noktası olduğunu öğrendim. Bu teknik servislerin hepsi İstanbulda bulunuyordu. Olaki bir gün notebook unuz arıza verirse, bilinki makinayı İstanbula yollayacaksınız. Neyse notebook teknik servise ulaştı. Yaklaşık 15-20 gün gibi cihazın onarılmasını bekledim. Tam 20. günde cihaz elime ulaştı. Cihaz elime geçer geçmez hemen kurcalamaya başladım tabi. İlk 10 dakikada herşey mükemmel gidiyordu. Ne zaman ki makinayı yeniden başlattım, cihaz aynı şekilde arıza verdi. Teknik servisi aradım “Benim notebook um onarılamamış, tekrar arıza verdi.” dedim. Dediler ki notebook u tekrar bize yollayın. Eyvallah dedim cihazı 2. defa teknik servise yolladım. Yaklaşık yine 20. günün sonunda notebook tekrar elime ulaştı. Tabi büyük bir hevesle cihazı açtım. Yine deli gibi kurcalamaya başladım. Tekrar bilgisayarı yeniden başlattım. Ne göreyim cihaz tekrar aynı şekilde arıza verdi. Tabi yine çıldırmış bir şekilde teknik servisi aradım. Oradaki teknik personel çok özür dileyerek, notebook u tekrar göndermemi istedi. Tabi benimde yapabilecek çok fazla birşeyim olmadığından dolayı tekrar yolladım. 20 gün daha bekledim. Kolay değil makina 3 kez teknik servis yüzü görmüştü. Artık notebook kesin onarılacak gözüyle bakıyordum. Makinayı açtım ve kurcalamaya başladım. Ardından notebook u yeniden başlattım. Yine aynı şekilde hata verdi. Mecburiyetten dolayı teknik servisi tekrar aradım. Tabi ilgili görevli ile oldukça sert bir telefon konuşması geçti. Çok enteresan bir şekilde oradaki görevli tüketici haklarına başvurmamı söyledi. Çok şaşırdım tabi. Adam gayet rahat bir şekilde bana akıl vermeye başladı. Oldukça sinirli bir şekilde telefonu kapattım.
Ne yapsam ne etsem diye içim içimi yemeye başladı. Bir kaç tanıdığım sayesinde MSI Türkiye yetkilisi ile temas kurmayı başardım. Durumumu gayet net bir şekilde anlattım. Notebook u tekrar teknik servise yollamamı istedi. Öyle olsun diyerek cihazı 4. sefer teknik servise yolladım. Yine yaklaşık 2 hafta bekleyerek, notebook a kavuştum. Cihazı açarken kutunun içinde bir değiştirme raporu buldum. Raporu ilk gördüğümde olaya pek bir anlam veremedim. Neyse notebook u aldığım yere gittim. Faturada yazan para değeri karşılığında istediğim bir ürünü satın alabiliceğimi söylediler. Bende günümüzde çok iyi özelliklere sahip olabilecek bir notebook ve üstünede iyi bir dijital fotoğraf makinası alarak, hayatımın en karlı alışverişlerinden birini yaptım.
Sonuç olarak, MSI iyi bir teknik servis hizmeti veren kuruluşla çalışmadığı için, pekçok MSI kullanıcısı internet forumlarında şikayet yazıları yazıyor. Bu durum pekçok MSI ürünü satın almak isteyen tüketicileri olumsuz bir şekilde etkiliyor. Yani MSI müşteri kaybediyor. Ey sevgili MSI yetkilileri, belki burdan sesimi duyarsınızda anlaşmış olduğunuz teknik servisle yollarınızı ayırırsınız. Eğer bunu yapmazsanız, satmış olduğunuz ürünlerin hata vermesi durumunda pekçok müşterinizi süründürmüş olacak, hemde müşteri olmaya aday tüketicileride kaybedeceksiniz...

1 yorum:

Melike Demirbağ Kaplan dedi ki...

Evet süründürür :)